Ny start i livet!

Att skriva har alltid varit en av mina passioner i livet. När jag städade garaget i går så hittade jag igen en dagbok sedan jag var 10 år.... Och om jag ska sammanfatta mitt skrivande- beroende kort, så hittar jag dagböcker i varje liten vrå i vårat hus. I perioder har jag uttryckt mig i skrifter. Och det är riktigt roligt att se tillbaka på hur mitt liv idag har utvecklats från barn, tonåring, olycklig, lyckosökare .... till mamma, fru och butikschef.  Lycklig, smart och framgångsrik =)
Nej, där överdrev jag!
Jag älskar min familj. Så mycket att jag i en väldigt stor "prövning" ( kan vi kalla det) i livet, blev tvungen att välja och prioritera. Och jag tog tillslut mitt förnuft till fånga och sa upp mig från tjänsten.
För att för en gångs skull i livet LEVA MIN DRÖM. Ta hand om mina älskade barn och min fina make. En lång tid som gått, med dåligt samvete, lite tid, stressigt. Som i följd med magkatarr, klåda i hårbotten, finnar och tryck över bröstet ledde till övervikt. Nu kommer en tid då jag ska prioritera att "ta hand om mig".
Jag har funderat och försökt på olika vis att bli av med min övervikt. Men det är för MIG väldigt jobbigt (I hjärnan). Så nu tänker jag testa min egen metod. =)
Jag ska skriva ner (Så länge jag orkar och för mig egen skull) ett typ av Schema på vad jag ska äta och vad jag ska utföra för typ av träning varje dag.
I morgon Måndag:
Morgon:
Rörelse-Hoppa 100 hopp med hopprep.
Frukost-Lätt fil och ett kokt ägg. Ett stort glas vatten
Mellanmål: 1 Apelsin + 1 glas vatten
Lunch:
Rörelse-promenad med Alice och Kotte
1 banan med keso och en burk sardiner i tomatsås. Ett stort glas vatten
Mellanmål: 1 kiwi
Middag: Rivna morötter, En potatis och en rödspetta + 1 msk majonäs
Och ett stort glas lättmjölk

 
Kväll: 20 st sit ups
1 glas mjölk och 1 riskaka med skinka

 
-SÅ!! Där har jag min början ... MOOOT slutet på min övervikt =)
Då ska jag köpa mig ett par snygga jeans på JC ;)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test